Bij verlies of diefstal in buitenland | De-Voordeligste-Kredietkaart.be

Verlies of diefstal van kredietkaart in buitenland

Als je vandaag naar het buitenland reist, neem je geen cash meer mee

Foire aux questions sur les cartes de crédit

We geven de voorkeur aan onze kredietkaart. Gedaan met riemen gevuld met cash geld.

3 belangrijke stappen:

  1. Handel snel door Card stop te bellen: 00 32 (0) 70 344 344.
  2. In geval van diefstal: Binnen 24 uur moet u een klacht indienen bij de lokale politie of het consulaat.
  3. Informeer uw bank zo snel mogelijk.

Ga niet weg met uw kredietkaart als uw enige betaalmiddel

Als dit uw enige bron is om uw uitgaven ter plaatse te financieren en u reist alleen, bent u in problemen zonder uw kredietkaart.

Visa en MasterCard International bieden een dringende kaartvervangingsservice wanneer u in het buitenland bent. De levertijd varieert tussen de 24 en 48 uur, alleen in het buitenland.

Om toegang te krijgen, moet uw originele kredietkaart worden geblokkeerd en kan de aanvraag alleen worden ingediend vanuit het land waar de kaart wordt uitgegeven.

Snel handelen

Of het nu bij u in de buurt is of in het buitenland, of uw kredietkaart verloren of gestolen is of als u frauduleus gebruik van uw kredietkaart opmerkt.

Op vakantie, in het buitenland, is het ingewikkelder om stappen te ondernemen om uzelf te beschermen tegen mogelijk misbruik in deze situaties.

Het is erg belangrijk om zo snel mogelijk bezwaar en een klacht in te dienen. Zodat de sommen geld die zonder uw medeweten gestolen zouden worden, aan u worden terugbetaald. In het slechtste geval heeft u 150 € op uw kosten die het eigen risico vormt. Tenzij u een fraudeverzekering op uw kredietkaart heeft:

Link naar kaarten met een fraudeverzekering inbegrepen...

In geval van verlies, weet dat als de melding eenmaal is gemaakt, er geen weg meer terug is ... Uw bank wordt aansprakelijk voor het frauduleuze gebruik van uw kaart nadat u zich bij Card Stop heeft gemeld.

Call Card stop: 32 (0) 70 344 344

Welke informatie moet u aan Card Stop verstrekken?

  • De situatie: verloren, gestolen of ingeslikte kaart?
  • Uw identiteit: naam, woonplaats, geboortedatum,
  • Kaart om te blokkeren: type kaart, kaartnummer, kaartuitgever,
  • Het rekeningnummer dat aan de kaart is gekoppeld.

Bewaar het bestandsnummer dat Card Stop aan u doorgeeft.

Te noteren en geldt als bewijs van uw melding.

Hoe zit het met frauduleuze transacties tussen mijn kredietkaartdiefstal en de melding?

Als je de stappen hebt gezet, zal je bank je ook compenseren voor deze periode.

De snelste: Melding je via de telefoon.

Als uw Visa/Mastercard kredietkaartnummer begint met 41/51, betekent dit dat ze zijn uitgegeven door ICS. Anders worden ze uitgegeven door Atos Worldline.

24/7 contact:

ICS-kaarten +32 (0) 70 344 344 (Card stop) +32 (0) 2 416 16 16

Atos Worldline +32 kaarten (0) 70 344 344 (Card Stop)

Opgelet

De fraudeur kan uw kaart en pincode (camera, indiscretie,...) in bezit hebben of alleen uw kaart of de gegevens op uw kaart hebben.

In het laatste geval valt te vrezen dat hij ze zal gebruiken voor aankopen op websites die de betaalmethode nog niet beveiligen via digipass of sms. Sommige landen hebben deze veilige betalingen nog niet geïmplementeerd.

Sites die niet de woorden "Verified by Visa", "SafeKey" of "Mastercard Secure Code" bevatten, zijn toegankelijker voor fraudeurs die in uw naam online betalingen kunnen doen.

Het beste wapen tegen fraude: verzet aantekenen. Uw veiligheid is dan volledig verzekerd.

Het is altijd mogelijk om verzet aan te tekenen via een persoonlijke website of per post, per aangetekende brief om bewijs te hebben van de datum van uw verzending.

Bij het verzenden is het beter om een kopie van het proces-verbaal van uw aangifte van verlies of diefstal of fraude van uw kredietkaart bij te voegen.

In geval van diefstal: Binnen 24 uur moet u een klacht indienen bij de lokale politie of het consulaat

Dit is essentieel om te genieten van compensatie in geval van frauduleus gebruik van uw kaart.

En u vraagt ter plekke, na uw verklaring, om een kopie van het proces-verbaal te ontvangen, of in ieder geval het nummer ervan. U hebt de mogelijkheid om al deze stress te vermijden en uw veiligheid verder te vergroten.

Preventie: verhoog uw beveiliging met 3D-beveiliging

  • Door een extra wachtwoord toe te voegen en zo uw 3D-kredietkaart veiliger te maken. Aanvullende informatie op de kredietkaart is vereist om de betaling uit te voeren, waardoor de fraudeur uw kredietkaart niet kan gebruiken.

Voor meer informatie, zie onze pagina: "Voorkomen en anticiperen van verlies, diefstal en frauduleus gebruik van mijn kredietkaart tijdens het reizen"

  • Uit voorzichtigheid: gebruik alleen bekende en goed beveiligde sites wanneer u online moet betalen, zodat uw gegevens niet toegankelijk zijn voor criminelen.
Card Stop

Kaart verloren, gestolen of ingeslikt?

Bel CARD STOP om misbruik te voorkomen op het nummer + 078 170 170 bereikbaar 7 dagen op 7 en 24 uur op 24.

Card Stop is de centrale dienst waarbij je betaalkaarten en andere betaalproducten zoals maltijdcheques en mobiele betaalapplicaties kan laten blokkeren.

Opgepast geld lenen kost ook geld!